Наиме, словио је за великог заводника, а шушкало се да воли и мушкарце. Својим агресивним сексепилом и изразитом мужевношћу разбио је мит о углађеном, декадентном џентлмену као идеалу мушке лепоте.

Иза себе је оставио 14 деце, пропале бракове и више од 30 унучади, али и веома буран љубавни живот испреплетан бројним трагедијама.

Стекао је славу и признање током педесетих година прошлог века, истичући се у улогама које су дубоко промениле пејзаж филмске уметности. Његова каријера обухватала је разнолике жанрове, од драма до комедија, а његов неконвенционални приступ глуми постао је његов заштитни знак.

Један од најпознатијих тренутака у Брандоовој каријери био је његов наступ у филму "A Streetcar Named Desire" (Трамвај звани чежња) из 1951. године. Његов интензиван, емотиван приступ улози освојио је гледаоце и критичаре, а Брандо је за ту улогу добио своју прву номинацију за Оскара.

Брандо је наставио са својим неконвенционалним приступом , а његова следећа кључна улога била је у филму "On the Waterfront" (На доковима) из 1954, која му је донела Оскара за најбољег главног глумца и учврстио његов статус као врхунског глумца.

Брандо је наставио остваривати значајне улоге у филмовима попут "The Godfather" (Кум) из 1972. године, где је играо чувеног Дона Корлеона. Маестрална глума у овом остварњу награђена је опет Оскаром.

Фото: Профимедиа

 

Међу бројним признањима заувек ће остати упамћена и ова - Амерички филмски институт Марлона Бранда прогласио је четвртом највећом мушком филмском звездом свих времена.

Са друге стране, Марлон је презирао и популарност и похвале. Током своје каријере разочарао се у своју личност. Чинило се да слава труне у њему; сматрао је да је то грубо и неукусно.

- Желео сам да будем укључен у стварање филмова како бих их могао променити у нешто ближе истини - каже Брандо, звучећи донекле резигнирано.

- Мислио сам да то могу.

Упркос све већем неповерењу према холивудској машини, Брандо је схватио да филмови могу бити моћно оруђе, како за глумца, тако и за публику. Могли би да промене човеково место у свету. Мит се могао створити и користити за сопствене потребе.

На крају, успех је постао омча око Брандовог врата. Стално се осећао погрешно представљеним, погрешно протумаченим - било да су новинари и писци или због сталног упада који би имао да се позабави кад год је напустио уточиште свог дома на Беверли Хилсу.

Постао је параноичан. Почео је опсесивно да снима све, сваку особу коју је срео код куће, сваки пословни састанак, чак и идеје за додатне мере безбедности које је желео да предузме у својој кући.

Фото: Јутјуб принтскрин/BOLLYWOOD ART GEORGIA

 

Уместо да се на крају каријере концентрише на глуму, Брандо се још чешће сукобљавао са редитељима и продуцентима. Избегавао је да учи текст и постављао ултиматум – или текст или он. Са друге стране, глумци су га сматрали племенитим и духовитим, и доживљавали га као подршку и ослонац.

Када је снимио последњи филм, Марлон се повукао на Тахити, а његова тежина достигла је чак 136 килограма.

Брандо је умро 1. јула 2004. од респираторних и срчаних тегоба. Иза себе је оставио 14 деце и најмање 30 унучади. Пред крај живота боловао је од слабог вида, узрокованог дијабетесом, а такође и од рака јетре.

Мало пре него да умре, сву децу је позвао телефоном, није желео да брину због његовог здравственог стања. Био је свестан да му се ближи крај, зато је хтео да оде сигуран у то да су његови наследници знали колико их је волео.

- Сећам се оног последњег разговора који сам водила с њим. Прошло је само неколико недеља пре него што је умро. Није желео да сви, посебно не сва деца, знају колико му је лоше. Изразили смо љубав једни према другима и то је било то. Никада то нећу заборавити - открила је ћерка Ребека.

Фото: Јутјуб принтскрин/Warner Bros. Entertainment

 

Све је фрапирала када је открила која је била последња жеља чувеног глумца и заводика. Наиме, изузетно је волео технологију и све новитете које је донела, те се надао да ће његова смрт другачије изгледати.

- Мој отац је желео да буде замрзнут. То је оно што је највише желео да научници пронађу начин на који може умрети, а затим да буде враћен назад кроз пар деценија.

Кремиран је, а његов пепео расут је на два места, заједно са пепелом његовог пријатеља Волија Кокса и Сема Гилмана. Један део расут је на Тахитију, а други у Долини смрти.

Према Форбсу, приходи од објеката у Брандовом поседу износе девет милиона долара годишње, па глумац спада међу десет мртвих звезда са највећом зарадом после смрти.

БОНУС ВИДЕО:

(Стил Курир)