Пнеуматици за зимску употребу су препоручљиви и када су коловози суви, ако су температуре ниже од седам степени. На овим температурама, гуме за лето губе најважнију карактеристику - добро пријањање.

Њихов зауставни пут код кочења је и до два пута дужи од уобичајеног трага који остављају пнеуматици за зиму. На зимским гумама дубина газећег слоја (шара) мора да буде минимум четири милиметра. Шаре пнеуматика за зимску употребу су тако обликоване да спречавају задржавање снега и појаву "аквапланинга". Већа дубина канала на шарама главни је разлог зашто чак и најјефтинији пнеуматици за зиму имају четири пута боље пријањање него пнеуматици за лето.

У периоду замене, потребно је зимске гуме поставити на све точкове. Постављање само на погонску осовину може битно утицати на управљање и стабилност возила.

Пнеуматике старије од пет година је потребно детаљно контролисати једном годишње, а најбоље је приликом редовне промене са летњих на зимске и обратно.

Изван насељених места, обавезно је у пртљажнику имати ланце или друга средства за повећање тракције. У зимској опреми аутобуса и теретних возила обавезна је још и лопата за снег.

Клизав коловоз због временских прилика у јануару, новембру и децембру прошле године проузроковао је девет смртних исхода и скоро 250 повреда у саобраћајним незгодама.

БОНУС ВИДЕО: