Многи сматрају да је одлука о превременом завршетку наставне године била исхитрена. Ипак, начелник школске управе Београда Драган Филиповић је казао за РТС да он не дели то мишљење, те да ће наставници моћи да наставе да предају предвиђени садржај, али кроз другачији приступ настави.

Продужени боравак функционише нормално

Ученици од првог до четвртог разреда ће као и до сада, долазити у школу у 8 часова, а након оног првог дела који је иначе предвиђен за наставу, моћи ће да остану у продуженом боравку. Ту се суштински ништа не мења, осим што неће бити класичне, већ модификоване наставе. Оно што је најважније - деца ће бити у школи и родитељи не треба да брину где ће и како са њима.

То су за "Блиц" појаснили директори три основне школе у Београду.

„Имамо продужени боравак који наставља да ради нормално, имамо целодневну наставу која такође наставља да ради нормално до 20. јуна као што је предвиђено календаром. Ту се фактички ништа не мења. С друге стране, ако неко не жели да шаље дете ни у продужени боравак ни у школу, он то може да уради“, каже Дарко Егер, директор Основне школе "Кнегиња Милица".

Директор основне школе у Врчину, Добрица Синђелић такође је потврдио да деца регуларно долазе у школе и остају у продуженом боравку, како је било и до сада.

“Код нас у школи имамо две групе и излазимо у сусрет родитељима да и пре и поподне искомбинујемо, да родитељи могу децу да доведу“, рекао је он "Блицу".

У школама где има више група, радиће се анкета у зависности од интересовања родитеља.

„Можда остане све по старом, можда буде спајање група и модификовање, али продужени боравак ради нормално. Данас смо тим поводом слали анкете родитељима“, казао је Небојша Трифић, директор Основне школе "Милоје Васић" у Калуђерици.

Без класичне наставе до 20. јуна

Код ученика су се појавиле недоумице и у вези са тим шта ће радити у школи до 20. јуна, да ли ће наставити са регуларном наставом или у другачијим активностима или ће ипак тај период служити за поправљање оцена.

„Неће бити класична настава. Ту могу да дођу деца која желе да буду у школи. Више ће у питању бити социјализација, јер наставе редовне нема, осим што за ученике осмог разреда иде припремна настава због завршног испита, односно мале матуре“, појаснио је Трифић.

Осмаци се припремају за малу матуру

Осмаци ће, како је рекао, имати по распореду српски, математику и предмет који су одабрали. Остала деца ће у договору са наставником похађати наставу кроз социјализације, разне теме и пројекте.

Ученици осмог разреда због завршног испита настављају регуларно са припремном наставом. Директори три школе су појаснили да ће осмаци по плану и програму имати српски, математику и предмет који су одабрали.

„И овако је календаром рада предвиђено да се за осми разред настава завршава 6. Јуна. За њих је све предвиђено годишњим планом и програмом спроведено и немамо никаквих промена. Њима се завршава извођење наставе, већ су им предложене закључне оцене, следе одељенска већа и завршавање наставне школске године и припрема за завршни испит, односно малу матуру", казао је Егар.

"Шта има лепше од отварања тема које су интересантне деци"

Синђелић је нагласио да ће се ово време искористити „за оно што највише фали у школи, а то је социјализација деце“.

„Они када заврше питање оцена, шта би друго радили? Шта има лепше од отварања тема које су интересантне деци. То је битна ствар која се добија, интеракција између наставника и детета“, казао је он.

С обзиром на то да класичне наставе неће бити, на наставницима је да осмисле како ће часови изгледати и шта ће са децом радити за време њиховог боравка у школи. Јединствени модел не постоји и ту су сада наставници ти који треба да покажу своју креативност и иновативност.

Уколико ученик буде желео да поправи своју оцену, то ће моћи да уради до 20. Јуна. Неће бити посебних термина који ће се заказивати за то, већ ће ђаци у терминима када имају часове из предмета који желе да поправе, долазити на часове и одговарати. Предлог закључних оцена се шаље сутра, 7. јуна.

Егер је нагласио да ће до 20. свако имати времена да одговара, покаже оно што зна, донесе неки рад уколико је практична настава у питању.

„Где су деца незадовољна јавиће се преко одељенских старешина, они контактирају предметног наставника и у договору да ли ће то бити по распореду часова који је био или ће се направити посебан термин када ће сва деца доћи у школу и договараће се са наставником шта да припреме и науче, али и да им се закаже нови термин када да дођу да поправе оцену. Сада радимо у најбољем интересу деце, да се изађе у сусрет, а и да деца буду у школи“, казао је Трифић.

У допису које је Министарство просвете раније доставило школама, наводи се да ће оцене које су на "клацкалици" бити закључене тако да се се иде на вишу оцену.

Наставник ће бити ту по свом распореду часова

Егар је појаснио да ће наставник свакако долазити у школу по свом распореду часова, те нагласио да се не прекида рад школе.

„Обуставља се само извођење предавања, обраде новог градива. Наставник је ту у свом радном времену. Уколико нешто захтева посебни додатак, допунска настава, наравно да је потребно организовати допунску наставу“, поручио је Егар.

„По распореду часова деца поправљају оцене, наставник седи у својој учионици“, рекао је Синђелић.

Могуће оцењивање и без минималног броја оцена

С обзиром на то да постоји минималан број оцена које треба да буду дате у току школске године, Егар наглашава да неће бити проблема уколико некоме није дат довољан број оцена.

„Министарство је предвидело правилником о оцењивању да је могуће и без тог испуњеног минималног броја оцена, закључити односно дати предлог закључне оцене. Тим правилником је предвиђено да се детету може оценити било какав ангажман и рад из одређеног предмета“, појаснио је он.

Каже да родитељи немају разлога да брину да ће им дете остати неоцењено или да нема довољно оцена.

Комуникација путем Вибер група нису предложене законом

Одговарајући на питање да ли зна да се родитељи неких школа путем Вибер група изјашњавају да ли ће њихово дете наставити похађање наставе до 20. јуна, Егар сматра да комуникација путем вибер група није законска, нити да би имало смисла изјашњавати се поводом тога.

„Родитељи комуницирају на сваки начин, па и путем друштвених мрежа, што нити је предложено законом нити смо ми у обавези да на тај начин комуницирамо с родитељима. Јесте лакше када ступите у комуникацију, па то има неког смисла, али те вибер групе су се претвориле у галиматијас, који оптерећује комуникацију, доводе се људи у заблуду“, каже Егар.

Наглашава да сваки родитељ у комуникацији са својим одељенским старешином може да добије пуну информацију о свему што се дешава у школи.

(Блиц)

БОНУС ВИДЕО:

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".