Од 5. јула многи возачи биће у проблему, јер постоји могућност да њихова возила неће проћи технички преглед.

Реч је о измени правилника о техничком прегледу и правилнику о подели моторних и прикључних возила, а конкретни проблеми се односе на овалност кочница, прикључке за пнеуматске кочне системе и системе за издувне гасове. Стручњаци су одговорили на питање: "Има ли разлога за страх и у којој размери?"

- Не треба толико да се плаше корисници моторних возила. Биће ситуација с ригорознијим мерама и момената када ће бити инсистирано на уверењу о испитивању, али не треба да страхује велики проценат возача. Сматрамо да ће технички бити либералнији, каже Дарко Николић из Удружења техничких прегледа за Курир.тв.

Посебну пажњу имаће имаће увозна возила, додао је он.

- Било је раније доста проблема, али и за та возила ће бити нешто једноставнија пракса приликом техничких прегледа, као и за власнике олдтајмера. У питању је само додатна документација, а неки трошкови ће бити смањени. Ако стављате филтер с већим протоком, све што није фабрички предвиђено, да, биће скупље - додао је Николић.

Присуство сертификованих контролора

Једна од новина је обавезно присуство сертификованих контролора приликом техничког прегледа.

- То је проблем који нас очекује, јер осим што треба да испоштујемо све стандарде техничког прегледа, намеће нам се да морамо да имамо сертификованог котролора у време кад је проблем с таквом радном снагом, а нас ће можда неко моћи и да уцењује - истиче Николић.

Члан Одбора групације техничких прегледа при Привредној комори Србије (ПКС) Андрија Вујичић причао је и о детаљима који би могли да рпаве проблем.

- Овалност кочница је веома строго постављена, на око 20 одсто прихватљиве овалности, што није предвиђено чак ни европском директивом, која уређује делатност техничког прегледа. Други проблем су прикључци за теретна возила, односно возила која имају пнеуматски кочни систем, који велики број возила не поседује, што би подразумевало да би морали да их искључимо из саобраћаја, што свакако није у интересу привреде - рекао је Вујичић.

Као трећи проблем навео је уређаје који регулишу издувне гасове, односно катализаторе, који многа возила немају, а требало би да имају.

То би, према његовим речима, значило да би та возила, када после 5. јула дођу на технички преглед, морала да буду искључена из саобраћаја, што би, како је нагласио, био велики изазов за власнике возила.

Зато је, истакао је Вујичић, неопходно дати још времена да се пропис усклади или се власници оваквих возила прилагоде пропису уколико се одлучи да се он одржи у облику у ком је сада.

- Ми смо као Одбор групације техничких прегледа у ПКС на време указали на непримењивост ових прописа и очекујемо да ће законодавац благовремено да их измени - рекао је Вујичић.

(Еспресо)

БОНУС ВИДЕО: