Застарелост се рачуна од тренутка доспећа, објашњава Дејан Гавриловић из удружења Ефектива.

- Овако према закону о облигационим односима за рачуне рок је годину дана. То су инфостан, смеће, грејање, паркирање, фиксна и мобилна телефонија. Ти рачуни застаревају након годину дана. То збуњује људе. Застарелост се рачуна од тренутка доспећа тог рачуна па годину дана након тога - каже Гавриловић.

Поступак застарева уколико повериоц у року од тих годину дана не покрене поступак против дужника.

- Ако је покренуо тај рачун није застарео. Дешавало се да повериоц покрене поступак, а дужник није обавештен о томе, поступак се оконча, он то сазна, а дужник пита зар нисте рекли да је то застарело. Зато треба чувати рачуне и уплатнице, све и да нису плаћени, довољно је да се позовемо на застарелост - рекао је Гавриловић за Курир.

Уколико је формално наступила застарелост - суд то мора да прихвати и у том случају се поступак обуставља.

- То не значи да ће повериоц тај дуг да обрише, он ће покушати на други начин то да наплати као што ради ЕПС. На пример продате стан, а нови власник не може да пребаци бројило на своје име, док не плати старе дугове. Друга ствар код ЕПС је прекњижавање пресалдирање, тако да само наплаћују збир, а не гледају редоследе месеца који су плаћени, или нису плаћени - казао је Гавриловић за Курир.

(Курир)

БОНУС ВИДЕО: