Премијер Кирјаки Мицотакис упутио је извињење породицама жртава ове трагедије истакавши да то чини и лично и у име свих оних који су годинама владали државом. "У Грчкој 2023. године није могуће да се два воза крећу у супротним смеровима на истој прузи и да нико то није приметио, казао је Мицотакис.

Грчки премијер назвао је судар путничког и теретног воза "ужасном железничком несрећом без преседана" и обећао спровођење потпуне, независне истраге и истакао да власти не могу, неће и не смеју да се кријуу иза људске грешке. Полиција је претходно ухапсила управника станице у граду Лариса, пошто је утврђено да је преусмерио приградски воз у том граду на погрешан колосек, због чега се суочава се са тешким оптужбама за нарушавање безбедности у саобраћају, за вишеструко убиство из нехата и за наношење телесних повреда и прети му од десет година затвора, до доживотне робије.

Према оптужници, која је подигнута против њега, пропусти су озбиљни, не своде се само на његову грешку што је воз упутио у погрешном смеру, већ се наводи и да је могао да види воз који је погрешно скренуо и да исправи своју кобну одлуку, објавили су грчки медији.

Протести студената и железничара у Грчкој трају данима, а јуче је у Атини дошло до сукоба полиције и више хиљада демонстраната, који су палили канте за смеце и бацали Молотовљеве коктеле. Полиција је одговорила испаљивањем сузавца и шок граната и у року од неколико минута потиснула демонстранте са трга Синтагма у центру престонице. У полицијским извештајима се процењује да се на демонстрацијама у главном граду Грчке окупило око 12.000 људи.

У судару брзог путничког воза, са више од 350 путника, са теретним возом у близини града Ларисе у ноћи између уторка и среде, животе је изгубило 57 људи, махом студената. То је највећа железничка несрећа последњих деценија у Грчкој. Пре ове, црну титулу имала је трагедија у јужном Пелопонезу, 1968. године, кад су погинуле 34 особе.

СПЕЦИЈАЛНИ КОМИТЕТ

ГРЧКИ премијер Киријакос Мицотакис, казао је, изражавајући саучешће породицама погинулих, да ће затражити помоћ Европске комисије и пријатељских земаља у погледу знања, да би Грчка коначно набавила модерне возове. Предложиће, додао је, свим странама да буде формиран специјални парламентарни комитет који ће истражити "болну историју грчких железница током последњих 20 година".

 

БОНУС: НАЈАКТУЕЛНИЈИ ВИДЕО СНИМЦИ

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".