Правду пред судом траже породице страдалих, а реч је о припадницима 33 нације, углавном Француза, Бразилаца и Немаца, преноси Ројтерс.


Наводи се да су шефови обе компаније ћутке стајали испред париског судије док су званичници читали имена свих 228 људи који су погинули када је авион нестао током ноћне олује на путу од Рио де Жанеира до Париза 1. јуна 2009. године.

- Тринаест година чекали смо овај дан и дуго се припремали - рекла је Данијела Лами, која је изгубила сина у најтежој несрећи француске националне авиокомпаније.

Истиче се да се засад у вези са случајем званично огласили само представници Ербаса, који су се изјаснили да нису криви за убиство из нехата.

Подсећа се да су, након двогодишње потраге за црним кутијама авиона "Ербас А330" помоћу даљинских подморница, истражитељи открили да су пилоти неспретно реаговали на то што су били залеђени сензори брзине и да су се залетели у слободан пад без реаговања на упозорења.

Међутим, додаје се да је француска агенција, која се бави оваквим несрећама (БЕА) такође открила раније разговоре између Ер Франса и Ербаса о поузданости сонди и дала десетине безбедносних препорука од дизајна кокпита до обуке и трагања и спасавања.

Ројтерс напомиње да је највећа мистерија зашто трочлана посада, са више од 20.000 сати летачцког искуства, није успела да схвати зашто је њихов савремени млазњак почео да застаје.

Каже се да је то од пилота захтевало основни маневар гурања предњег дела надоле уместо да га повлаче према горе као што су то чинили током већег дела фаталног четвороминутног понирања ка Атлантику у радарској мртвој зони.

Француска БЕА је саопштила да је посада погрешно реаговала на проблем застоја, али и да није имала потребну обуку за ручно летење на великој висини након што је аутопилот престао да фунционише.

БОНУС ВИДЕО: