На конференцији за медије у Железничком музеју у Београду, а поводом најаве новог конкурса, говорио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић који је позвао све талентоване људе да учествују на конкурсу, јер ће, како каже, на тај начин добити прилику да њихово име буде уписано у дугу традицију српске железнице.


Момировић је подсетио да Железница Србије и Војска Србије имају најдужу традицију у нашој земљи, додајући да је прва пруга почела да се гради давне 1881. године од Београда до Ниша и да је вредност те инвестиције била два републичка буџета.

"Железнички музеј у Београду, где смо данас окупљени, такође има дугу традицију, данас му је 72. рођендан", рекао је Момировић и додао да мало институција може да се похвали таквом дугом традицијом.

Истакао је да је од 1880. до 1990. године железница била основ саобраћаја у Србији, а да је последњих неколико деценија изгубила тај значај.

"Ми морамо да вратимо железницу на место које јој припада, које јој припада у саобраћајном смислу и то није случајно, јер је то најбезбеднији, еколошки најприхватљивији вид превоза и најбржи", навео је Момировић.

Напоменуо је да ће се, када брза пруга буде пуштена, од Београда до Новог Сада стизати за 30 минута и то најбољим возовима у својој класи на свету и најквалитетнијом пругом у источној Европи.

Момировић је подсетио је брза пруга од Београда до Новог Сада део будуће брзе пруге која ће повезати Београд и Будимпешту, наводећи да ће то бити прилика за туристе који посећују мађарску престоницу, да лакше дођу до Суботице, Новог Сада, Београда и боље упознају нашу земљу.

Додаје да је то од великог значаја и за наше грађане, који ће брже и лакше стизати до мађарских градова.

"То је прави вид придруживања ЕУ и прави вид повезивања са ЕУ", нагласио је Момировић.

Изразио је наду да ће до краја године почети и изградња брзе пруге од Београда до Ниша.

Момировић је зато позвао талентоване људе да се пријаве на овај конкурс и да "ставе свој печат у дугу историју железнице".

"Позивам све људе да се пријаве, да пошаљу своја креативна решења и да учествују у стварању историје", рекао је Момировић.

На конференцији је говорио и генерални директор Србија воза Југослав Јовић који је казао да градњом брзих пруга и увођењем брзих возова, држава српску железницу враћа на место које јој припада.

Брзи возови који ће саобраћати на новим пругама, пре свега од Београда до Новог Сада, ће, како каже Јовић, пружити посебне стандарде у превозу - брзину и удобност.

Додаје да ће се од Београда до Новог Сада стизати за око пола сата, да ће возови имати бесплатан wи-фи, мини бар, посебан део за велике пртљаге, посебно место за особе са посебним потребама, да у возу има више од 300 седишта прве и бизнис класе.

Јовић је позвао све заинтересоване људе, а посебно младе, да учествују у конкрусу који ће, како је рекао, дати нови изглед Србија возу и брзом возу.

Каже да на конкурсу могу учествовати сви пунолетни грађани, правна и физичка лица, као и да очекује оригинална идејна решења.

Промотер конкурса је најбољи српски аутомобилиста Душан Борковић који је на конференцији изразио задовољство што је изабран за промотера, јер је, како каже, као мали био опчињен возовима.

Такође, како је рекао, за њега, као патриоту, велико је задовољство када може да представља Србију.

"Ово је спој моје љубави према брзини, возовима и наравно према Србији", рекао је Борковић и додао да једва чека дан када ће се са својом породицом брзим возом провозати до Новог Сада где планира да посети родбину.

Победник конкурса и његова најбоља идеја биће проглашени 3. марта.

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".