По корацима:

 

1. Притиснути левом ногом педалу квачила до краја.

2. Ручицу мењача поставити у неутралан положај - избацити из брзине.

3. Дати контакт кључем – (сачекати да се угаси жута лампица "грејач" на инструмент табли (то је код дизел мотора), односно, код већине новијих возила постоје сигурносне лампице где рачунар контролише исправност разних склопова на возилу.)

4. Окретањем кључа удесно – покрећемо мотор али не дуже од 5 секунди (да не оштетимо акумулатор – батерију). Ако се мотор није покренуо одмах, вратимо кључ у првобитан положај па поновимо поступак.

Приликом покретања мотора притиска се педала квачила до краја јер се тако "искључује" мотор од осталих склопова на возилу и на тај начин се олакшава старт самог мотора. Снага коју обезбеђује акумулатор за покретање је онда мања, јер се покрећу само склопови у мотору (а не и зупчаници у мењачу) и на тај начин се много лакше покреће мотор.

Наравно сви потрошачи (светла, радио касетофон, брисачи...) требају да буду искључени да не би одузимали "струју" из акумулатора и да не би дошло до квара на њима.

Ручица мењача се поставља у неутрални положај да не би дошло до померања возила са места уколико педала квачила не врши своју улогу (не раставља везу између мотора и мењача). Да ли је педала квачила неисправна, не можете знати одмах јер возило мирује и мотор не ради. Да не би дошло до не контролисаног померања возила и ради ваше безбедности, поставите ручицу мењача у неутрални положај.

Мотор се покреће без додавања гаса - акцелератора ако је све исправно на возилу и нормални су услови експолатације. Уколико на мотору постоји некакав проблем или су хладни дани, неминовно је "додати гас" приликом покретања.

Уколико се мотор покреће када је хладно, код старијих возила, треба "обогатити" радну смешу повлачењем уређаја на возилу - "чок" или тзв. "саух".Возила новијег датума немају овакав уређај, већ имају аутоматски склоп који сам дозира и обогаћује смесу.

БОНУС ВИДЕО