Zaštitite se u vožnji pomoću ova tri jednostavna trika.

Podesite vozačko sedište

Pravilno držanje pri vožnji je jako bitno. Položaj vozača trebalo bi da bude u skladu sa sigurnosnim protokolom.

U hitnom slučaju svi reagiraju instinktivno. Na primer, svi guraju ruke o volan pre sudara, a stopala se istovremeno guraju o papučice i pod. Nažalost, ispravljeni zglobovi kolena i lakta mogu da se ozlede čak i nakon laganog sudara.

Foto: Profimedia

 

Zbog neispravnog položaja naslona sedišta, vozačevo telo pada unazad i ruke moraju aktivno da se drže za volan jer vozač sedi predaleko od volana i papučica.

Proverite kočnice

Znakovi kvara kočnica su:

  • Škripanje pri kočenju
  • Pulsiranje pedale kočnice
  • Automobil ide u stranu kada pritisnete kočnicu
  • Na unutrašnjoj strani točka postoje tragovi curenja kočione tečnosti
  • Nemojte da čekate da se pojavi jedan od ovih simptoma. Trebalo bi da paziti na stanje kočionih pločica i creva vašeg automobila. Mala pukotina u crevu može da vas ostavi bez kočnica u najgorem trenutku - na primer, ispred pešačkog prelaza.

Kako biste proverili rade li kočiona crijeva ispravno, dodirnite ih. Ako su čvrsta i pucaju pri pokušaju savijanja, potrebno ih je zameniti. Creva treba da budu suva i bez ikakvih curenja.

Foto: Jutjub printskrin/Blic

 

Ne pomerajte petu sa poda

Ovaj savet će sprečiti da vam stopalo sklizne sa papučice. Međutim, veličina vašeg stopala takođe igra važnu ulogu. Što je noga manja, to je nezgodnije slediti ovaj savet. Ipak, postoji metoda koja će odgovarati svima — prebacivanje stopala između pedala s pete na petu.

Kada koristite papučicu gasa, važno je zapamtiti da stopalo uvek stoji na peti, a kada pritisnete papučicu kočnice, peta možda neće dosegnuti pod, zavisno od veličine stopala i udaljenosti između papučica.

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".