Kompanija "Ford" očigledno ima neke zanimljive ideje šta bi automobili za autonomnu vožnju mogli sve da rade. Osim što bi trebalo da oslobode vozača da brine o upravljanju, kompanija želi da napravi automobil koji bi lako vratili u posed ukoliko kupac nije revnosan u otplati kredita.

Međutim, još uvek nema razloga za brigu, jer patent još nije odobren, mada i u "Fordu" insistiraju na tome da je to samo ideja.

- Nemamo planove da ovo primenimo - navedeno je u saopštenju kompanije, u kome se ističe da je "Fordu" samo prošle godine odobreno – ne samo podneto, već i odobreno – 1.342 patenta. To je u proseku 3,7 patenata dnevno.

Kompanije podnose zahteve za registraciju patenata pre svega kako bi zaštitile ideje da ih neko drugi ne iskoristi, bez obzira da li one same nameravaju da koriste tu intelektualnu svojinu ili ne, objašnjava advokat za patente Majkl Mesindžer.

Ali možda neki delovi „Fordove“ dokumentacije izložene na 14 strana, u kojima se navode ideje kako navesti ljude da uredno uplaćuju rate kredita za automobil, mobu biti mnogo primenjivije od nekih drugih.

Pre nego što se dođe do tačke u kojoj bi se automobil jednostavno sam odvezao, neplatiše bi najpre bile podvrgnute nizu "upozorenja". Prvo, počeli bi da dobijaju šaljive poruke na telefon, pa čak i na ekranu u automobilu. Ove poruke bi zahtevale barem potvrdu ili, još bolje, plaćanje na licu mesta.

Ako vlasnik istraje u ignorisanju ovih poruka, vozilo bi, prema navodima iz prijave, "pokrenulo izvršenje višestepenog postupka vraćanja u posed".

Prvi korak uključuje prisiljavanje vlasnika da plati na druge načine. Funkcije kao što su klima uređaj, pokazatelj brzine kretanja ili radio mogu prestati da rade. (Nešto od toga je već moguće u mnogim vozilima.)

Ako i to ne uspe, vozilo bi moglo da postane "proaktivno iritantno". Stereo uređaj bi mogao da bude programiran tako da "emituje neprekidan i neprijatan zvuk svaki put kada je vlasnik prisutan u vozilu".

Postojao bi samo jedan način da se isključi buka, što bi, naravno, uključivalo...uspostavljanje kontakta sa kreditnom institucijom radi rešavanja kašnjenja u plaćanju.

U suprotnom, automobil bi postao neupotrebljiv tako što bi, za početak, odbio da otključa vrata. Ovde se stvari zaista komplikuju.

Pošto će dužnik verovatno morati da se vozi na posao kako bi zaradio novac za vraćanje kredita, automobil bi mogao biti programiran tako da dozvoli samo da pređe tu relaciju i, možda, da kupi namirnice ili odbaci decu u školu. To je sve. I sve vreme, vozač neće moći da sluša radio, možda neće imati klima uređaj i mogao bi biti izložen toj iritantnoj, nezaustavljivoj buci.

Postavlja se pitanje, šta ako iskrsne hitna potreba za medicinskom intervencijom. U tom slučaju, prema "Fordovom" patentu, automobilu bi se moglo omogućiti da se sam odveze do najbliže hitne pomoći ili čak da koordinira sa osobljem hitne medicinske pomoći da se nađu na određenoj lokaciji. Auto bi se onda vratio u prethodni mod.

Samo u najekstremnijem scenariju neplaćanja kredita, automobil bi dobio daljinsku komandu da napusti vlasnika. U tom slučaju, ukoliko automobil nije potpuno osposobljen za autonomnu vožnju, mogao bi samo da se pomeri do mesta gde bi ga kamion za vuču lako mogao da preuzme.

Ponekad, međutim, može se dogoditi da neuredne platiše zaključaju automobil u garaži ili ga ostave negde gde je nemoguće da se jednostavno odvezu. Na kraju, ipak će morati da se primeni staromodno rešenje – i da ljudsko biće oduzme auto.

Dakle, dok "Fordova" ideja o automobilu koji se sam vraća možda nikada neće biti registrovane kao patent, neke od ideja uključene u patent — automobil koji proizvodi užasne zvuke ako ne platite, na primer, ili koji vam omogućava da se vozite do samo jednog ili dva mesta – to bi se moglo patentirati, rekao je Mesindžer.

Možda to nije bila vaša ideja o "automobilu budućnosti", ali, ako ne platite ratu, moglo bi biti.

(Si-En-En)

BONUS: NAJAKTUELNIJI VIDEO SNIMCI

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".