Stručnjak za bezbednost saobraćaja, Milan Božović, izjavio je danas da po oštećenu, tragovima i načinu na koji se dogodila saobraćajna nezgoda može da se utvrdi da li je reč o prevari ili stvarnoj nesreći.

On je za Tanjug rekao da ima slučajeva gde zaista dođe do sudara pri malim brzinama, kao što su sudari u sustizanju, dok se u prednjem automobilu nalazi veći broj osoba, pet ili sedam, i svi oni se jave lekaru da prijave nešto što se zove trzajna povreda vrata.

- Druga osoba prizna da je kriva za saobraćajnu nezgodu, preda se dokumentacija osiguranju i nekada osiguranje to isplati, nekada ne. Uglavnom sva osguranja imaju svoje službe za sprečavanje prevara i ti modeli prevara su prilično poznati - rekao je on.

Foto: Novosti

 

 

- Ima i drugih varijanti kada neko namerno napravi saobraćajnu nezgodu, na primer probaju da postave automobil koji je izuzetno male vrednosti, zatim sa skupim automobilom nekako pri nekoj brzini očešu taj automobil, onda skrenu taj skupi automobil u vodu pored, potope ga, i onda nastane potpuna šteta - objasnio je Božović.

On dodaje da su se modeli prevara promenili od pre 15 godina do sad, i objašnjava da su nekada ljudi tražili od policije da napravi zapisnik na licu mesta, časte osobu koja to uradi, i zatim, kako kaže, odvezu potpuno ispravan automobil, skinu ispravne delove sa nekog drugog havarisanog automobila, stave te polupane delove i onda pozovu procenitelja koji to slika.

- Nekada je to prolazilo, sada ne, tako da oni usavršavaju svoj način izvršenja dela. Za pokušaj prevare osiguranja zatvorska kazna je minimum godinu dana - rekao je Božović.

BONUS VIDEO: