Premijeri su prisustvovali u "Sinemaksu" glumci Milan Marić, Petar Benčina i Milan Kolak, koji su i sami bili začuđeni znatnim zanimanjem i odzivom za ovaj film u Hrvatskoj, gde se, ipak, mnogo manje zna o životu i karijeri Tome Zdravkovića.

Foto: Privatna arhiva

 

- O Tomi više znam iz priča svojih roditelja, koji ga pamte iz bivše države - rekla je, posle zagrebačke premijere, studentkinja Sanja Milaković.

- Moja generacija malo zna i o njegovim pesmama, ali, stvorena je neka neobična atmosfera oko ovog filma, i zato mi je bilo drago da sam ga uspela da ga pogledam.

Foto: Privatna arhiva

 

Film je izuzetno dobro primljen i među hrvatskim kritičarima. Ugledni Nenad Polimac piše da je reditelj Dragan Bjelogrlić ostvario veći podvig nego sa svoja dva pređašnja ostvarenja.

- Briljantna mu je dosetka da se pozabavi životopisom Tome Zdravkovića, koji baš nije bio klasični "narodnjak" - rekao je Polimac.

- Preferirao je balade namenjene svim vrstama slušalaca, njega su cenili i poklonici zabavne muzike. Život mu je bio dosta buran, rastrzan između muzike, kocke i brojnih razvoda.

Polimac tvrdi da je u filmu i deo "koji kao da je ponikao iz nekog filma Emira Kusturice", a "Toma" ima i "direktnu ambiciju da bude portret Jugoslavije tog doba". Kritičar, pre svega, ima pravo kada tvrdi da gledaocu, iako film traje skoro dva i po sata, u bioskopu zaista nije dosadno, a videlo se to i na prvoj projekciji u Zagrebu.

Hrvatski mediji navode da je policija u Srbiji reagovala da se ne distribuiraju piratske kopije filma. "Slobodna Dalmacija" piše da se takvo "antipiratsko delovanje represivnih snaga ne beleži ni u hiperuređenoj Švajcarskoj". Podseća se da se kopije dele i po Hrvatskoj, a da je u regionu oko 50.000 ljudi upravo na taj način gledalo film. Niko, međutim, ne sumnja da će i u hrvatskim bioskopima poseta biti odlična, i da će pasti rekordi kao u Srbiji. Istovremeno, projekcije hrvatskih ostvarenja beleže veoma malu posećenost, a filmadžije se više spore da li je hrvatski kandidat za Oskara trebalo da bude film "Tereza37" Danila Šerbedžije, što je konačni izbor, ili "Murina" Antonete Alamat Kusijanović, koji je nagrađen u Kanu.

BANE OBRADOVIĆ: SUZE I OVACIJE

Zagrebačkoj premijeri je prisustvovao i menadžer Bane Obradović, zastupnik lika i dela Tome Zdravkovića, ali i čovek od koga je potekla ideja za ovaj film.

Foto: Privatna arhiva

 

- U Zagrebu je bilo izuzetno - ističe za "Novosti", Obradović. - Mnogo emocija, suza, pogleda između sebe, oduševljenja. Marić, Benčina i Kolak su se dugo poklanjali publici, uz ovacije gledalaca koji su, pre ulaska u bioskop, kao i u mnogim gradovima naše zemlje, dobili knjige o Tomi, poklon "Telekoma Srbija"