Vozači koji uključe AC (klimu) koristiće snagu motora u dizel i benzinskim automobilima i bateriju u električnim vozilima. Sistem obično radi tako što uzima spoljni vazduh, a zatim ga greje ili hladi.

Vozačima je rečeno da ovo troši više goriva u poređenju sa opcijom koja omogućuje AC sistemu automobila da koristi vazduh u automobilu. Za motore sa unutrašnjim sagorevanjem to može da dovede do puno veće potrošnje goriva.

Foto: Tanjug

 

Postoji dugme posebno dizajnirano kako bi vozači mogli da odaberu koju opciju žele. Ako je aktivirano, dugme za recirkulaciju vazduha omogućuje klima-uređaju da koristi vazduh iz unutrašnjosti automobila uvlačeći ga kroz ventilacijske otvore i u isto vreme sprečava ulazak spoljnog vazduha u automobil.

Dugme se obično nalazi oko kružiža klima uređaja koji vozaču omogućuje podešavanje unutrašnje temperature. Ima sliku automobila sa strelicom u sebi, a korištenje dugmeta moglo bi da pomogne u potrošnji goriva jer manje opterećuje motor automobila.

Foto: Profimedia

 

Bradli Jando, iz Kvik Fita, rekao je: - Kompresoru je potrebna energija za pokretanje klimatskog sistema vašeg vozila i stoga će trošiti malu količinu goriva kad god sistem radi. To bi moglo da povećati vašu potrošnju goriva za čak 10%, a učinci su posebno vidljivi na kratkim putovanjima. Kada u početku krenete, klima-uređaj mora naporno da radi kako bi snizio unutrašnju temperaturu na prijatan nivo.

Uprkos smanjenju potrošnje goriva, RAC je dodao: - Nemojte koristiti svoj klima-uređaj osim ako stvarno morate jer on koristi snagu motora i stoga povećava potrošnju goriva. Ovo važi i za grejanje, kao i za hlađenje, stoga pokušajte da se obučete skladno vremenu, čak i u automobilu, ako je ušteda goriva velika briga.

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".