Drama se odvijala u četvrtak oko 19 časova, kada su autobusu koji saobraća na liniji 83 otkazale kočnice. Vozač je udario u saobraćajni znak i drvo da bi zaustavio vozilo puno putnika koji su panično vrištali.

U udesu su povređeni vozač autobusa, motociklista kog je zakačio vozilom, ali i troje putnika. Svima je pružena lekarska pomoć u Urgentnom centru, niko nije bio životno ugrožen i otpušteni su na kućno lečenje.

Foto: Depositphotos

 

 

Vozač autobusa ispričao je za medije da je u momentu kada je shvatio da nema kontrolu nad kočionim sistemom trudio da zaustavi autobus, a da nikoga ne povredi. Sve se dešavalo kada se vozilo gradskog prevoza kretalo nizbrdicom, desnom stranom Nemanjine ulice iz pravca Resavske ka Savskom trgu.

- Primetio sam u jednom trenutku da gubim kontrolu nad vozilom i da ne mogu da ga zaustavim. Prvo sam udario u motor. Zatim sam prešao preko tramvajskih šina u traku koja je za kontrasmer. Kod Balkanske ulice skrenuo sam desno i prvo udario u saobraćajni znak, stablo drveta, a zatim u betonsku ogradu - rekao je posle nesreće S. D. (47).

Foto: Jutjub printskrin/Blic

 

 

Kako je ovaj vozač uspeo da se nesreća završi bez kobnih ishoda i s malim brojem povređenih, postavilo se pitanje šta u ovakvim situacijama zaista treba raditi - isto što i on ili nešto sasvim drugo. Neki građani komentarisali su da je vozač trebalo da polako povuče ručnu, da bi to smanjilo brzinu i da bi se lagano zaustavio, dok je bilo i onih zagovornika teorije da je trebalo da "prešalta u nižu brzinu" i da tako koči motorom sve dok ne ubaci u prvu, kada može bezbedno da manevriše autobusom...

O tome koji su mogući kvarovi na vozilu koji mogu da dovedu do gubitka vozačeve kontrole, ali i šta u tim slučajevima raditi, govorio je Zoran Radisavljević, auto-mehaničar poznatog auto-servisa u Zemunu.

Foto: Piksabej

 

 

- Usred vožnje svakom vozaču može da se desi da mu blokira volan ili da otkažu kočnice. Kada otkažu kočnice, uvek je najbolje tražiti drvo u koje se može udariti, a da ne bude fatalnih ishoda, da nekoga ne zgazite - naglašava naš sagovornik, koji dodaje da autobusi nemaju ručnu kočnicu, već vazdušni sistem kočenja, te je vozač jedino mogao da traži prepreku u koji će da udari i da se zaustavi, a da usput nikoga ne povredi ili da te povrede budu minimalne: - Ista stvar je i s kamionima. Kako su velikog gabarita, bolje je da se drže desne strane puta, i u slučaju otkazivanja da traže barijeru u koju mogu da udare, a da, opet ističem, nikoga ne povrede.

Radisavljević dodaje da nije isključeno da se to desi i vozačima putničkih automobila.

- Onima koji imaju manuelne automobile savetuje se da prvo prebace u nižu brzinu i povuku ručnu, dok traže pogledom drvo, stub, breg, bilo šta u šta mogu da udare. Oni koji imaju vozila sa automatskim menjačem mogu jedino da povuku ručnu. Ne savetuje se nikako naglo cimanje volana i povlačenje ručne. Važno je da se u trenutku povlačenja ručne volan lagano okreće u jednu stranu, onu u koju je vozač namerio da se zakuca. Male su šanse da se u takvoj situaciji automobil prevrne ako idete brzinom do 80 na sat - naglašava naš sagovornik.

BONUS VIDEO:

 

(Kurir)

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".