Rolan Garos važi za jednog od čuvenih avijatičara Francuske, a uprkos tome što je veliku slavu stekao za vreme Prvog planetarnog sukoba, javnost je za njega znala i pre početka Velikog rata.

On je prva osoba koja je izvela neprekidni let preko Sredozemnog mora, 1913. godine, letevši od juga Francuske do Tunisa, a taj podvig trajao je skoro osam sati.

Foto: Profimedia

 

 

Početak Prvog svetskog rata 

Godinu dana kasnije započet je Veliki rat, a Garos, koji je već tada važio za izrazito iskusnog pilota, pridružio se francuskoj vojnoj avijaciji.

Francuz je odradio nekoliko misija, da bi neposredno kasnije u svet vojnih aviona, shvativši da je letenje i pucanje prezahtevan posao, uveo inovaciju, prebacivši mitraljez, koji je pre toga stajao na bočnoj strani, na prednji deo svog borbenog aviona, dodajući i metalne klinove na drvene elipse, zahvaljujući kojim je štitio letelicu od neprijateljskih udara.

Foto: Profimedia

 

Garos je vojni ugled stekao munjevitom brzinom, s obizom na to da je za kratko vreme, 1915. godine, oborio tri nemačka aviona.

Nedugo zatim, njegova letelica je oborena po prvi put, a Francuz, preživevši pad, odveden je u nemačko zarobljeništvo. 

"Teniski" beg 

Garos je proveo u nemačkom zatočeništvu tri godine.

NJegovo bekstvo sa nemačke teritorije, može se, između ostalog, prepisati i tenisu, shodno tome da je putem teniskih reketa komunicirao sa zemljacima.

Pronašao je načina da šifrovane poruke, koje su bile skrivene u šupljim drškama sportskog rekvizita, pošalje saborcima, tražeći u njima mapu tadašnje Nemačke, te je zahvaljujući tome 1918. godine uspeo da se vrati u rodnu zemlju.

Foto: Profimedia

 

 

Hrabrost i "neiscrpna" odanost prema državi

Nakon povratka u Francusku, susreo se sa tadašnjim liderom zemlje Žoržom Klemansom, koji mu je ponudio posao upravljanja francuske avijacije, ne odlazeći na front, ali, posle nekoliko godina u zarobljeništvu Garos nije imao sumnje u svoj dalji izbor, pa je ponovo pristupio direktnoj borbi, s obzriom na njegovu očajničku želju za ponovnim letenjem.

Protivnička vojska uspela je 15. oktobra 1918. godine da obori po drugi put Garosov avion, međutim, ovaj put sa tragičnim ishodom.

Foto: Profimedia

 

 

Povezanost sa tenisom

Rolan Garos postao je šampion Francuske 1906, ali, da priča o njemu bude još zanimljivija, ne u tenisu, već biciklizmu.

On se "belim sportom" bavio na rekreativnom nivou.

Hrabrost i upornost

Ovogodišnji Rolan Garos počeo je prethodne nedelje, a branilac titule Novak Đoković krenuo je u pohod na svoju 21. grend slem titulu.

Najbolji teniser sveta savladao je u prvom kolu Japanca Jošihita Nišioku ubedljivim rezultatom 6:3, 6:1, 6:0.

Posle osvajanja brojnih titula i obaranja rekorda, Noletov trenutni zadatak je prikupljanje što većeg broja grend slem titula, kako bi postao vodeći u kategoriji, koja je po mnogima i najvažnija. Srbin je trenutno u toj konkurenciji izjednačen sa Rodžerom Federerom sa 20 titula, dok je Rafael Nadal za jedan šampionski naslov u suficitu.

Pred Noletom je težak zadatak, međutim, sa njegovom upornošću i hrabrošću, osobinama koje su krasile i junaka priče Rolana Garosa, ostaće upamćen kao i pomenuti ratni heroj - kao čovek koji se nikad ne predaje, boreći se odlučno za svoja ubeđenja i ciljeve.

Foto: Profimedia

 

 

BONUS GALERIJA: 

Pogledajte kako izgleda sestra Jelene Đoković - Marija Ristić

 

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".