NATO agresija na našu zemlju zatekla ga je na dužnosti komandanta 204. lovačkog puka. Od aviona koji su koliko-toliko mogli da pariraju agresorskim, naša avijacija raspolagala je sa 16 lovaca tipa MiG 29.

Međutim, lovačka avijacija Ratnog vazduhoplovstva bila je zrela za remont još 1996. godine. S obzirom na to da remont nije odrađen na vreme, bili su primetni brojni tehnički nedostaci, što je posebno došlo do izražaja u vazdušnim borbama.

Tehnička inferiornost prouzrokovala je neravnopravnu borbu u kojoj su mnogi migovi oboreni. Do 4. maja '99 većina oborenih pilota spasla se katapultiranjem, osim majora Zorana Radosavljevića, čija se letelica srušila u reonu Bijeljine.

Te poteškoće nisu odvratile ostale srpske pilote od njihovog primarnog ratnog zadatka, među njima i pukovnika Pavlovića. On je tog 4. maja krenuo u susret agresorima iako su na dežurstvu bili drugi avijatičari.

Oko 12 časova velika grupa neprijateljskih aviona kretala se prema njegovom rodnom Valjevu. Agresori su dejstvovali u pravcu fabrike municije "Krušik". Telefonskim pozivom Pavlović je odvratio mlađeg kolegu od borbenog zadatka i seo u kokpit.

Pri uzletanju došlo je do kvara, te je njegov MiG 29 ostao bez radara. Uskraćen za jednu od ključnih tehničkih stavki, Pavlović je ušao u borbu sa 16 neprijateljskih aviona.

Avioni F-16 koje nije ni primetio, pogodili su ga sa tri projektila. Poginuo je u vazduhu a ostaci njegove letelice pali su u selo Petnica. Ispostavilo se da su ga oborili holandski piloti.

Nakon njegove smrti, nijedan avion RV Vojske Jugoslavije nije poleteo do kraja agresije.

Odlikovan je Ordenom za zasluge u oblasti odbrane i bezbednosti prvog stepena i Ordenom za hrabrost. Jedna od najdužih ulica u Batajnici, od centra naselja do aerodroma, danas nosi njegovo ime, baš kao i pomenuti vojni aerodrom.

NJegov herojski čin i danas se prepričava, dostojan herojstva pilota iz Aprilskog rata 1941.

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".