Ova švajcarska kompanija strahuje da bi njihovo belo „Z” na plavoj pozadini moglo biti pogrešno protumačeno, odnosno protumačeno kao podrška ruskoj vojsci, što zbog ogromnog talasa rusofobije ne bi bilo dobro prihvaćeno, iako kompanija već dugi niz godina koristi ovaj logotip?

- Privremeno uklanjamo slovo „Z” sa društvenih mreža na onim mestima gde se nalazi izolovano i može biti pogrešno protumačeno - objavila je ova osiguravajuća kuća. A sa promenom logoa na društvenim mrežama su već počeli.

- U tom kontekstu, Cirih pozdravlja današnju najavu švajcarskog saveznog saveta o pojačavanju sankcija Rusiji i usklađivanju sa onima koje je uvela Evropska unija - takođe je napisano u saopštenju ove osiguravajuće kuće kojim su izvestili o pomoći koju prikupljaju u okviru kompanije kako bi pomogli Ukrajini.

U početku se dosta spekulisalo o značenju latiničnih slova "Z" i "V". Kružile su informacije da su slovima obeleženi različiti "talasi" ruskih snaga, potom i da označavaju posebne jedinice, sve dok rusko ministarstvo konačno nije rasvetlilo ova značenja.

Veliko latinično slovo "Z" znači "Za pobedu" dok je slovo "V" našlo svoje mesto u rečima "Snaga".

Podsećamo, čuveni brend Luj Viton objavio je u jeku sukoba u Ukrajini novu kolekciju nakita u čijem se dizajnu nalaze simboli koji podsećaju na latinična slova V i Z, odnosno slova koja simbolišu rusku armiju.

Nakon premijere ove nove kolekcije, na društvenim mrežama usledio je ogroman talas mržnje i osude upućen kreatorima ove kolekcije, ali i Rusiji na koju su ih ovi simboli asocirali. Možda je upravo ovakva reakcija određene publike motivisala i švajcarsku kompaniju da ukloni svoj logotip.

(Novosti)

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".