Ovo su tri najčešća mita o uštedi goriva tokom vožnje, u koje muškarci slepo veruju, a koji su zapravo daleko od istine.

Rad na leru

Mnogi smatraju da paljenje automobila podrazumeva veliku potrošnju goriva, pa ga zato ostavljaju da radi u mestu misleći da tako manje troši. Međutim, to je jako pogrešno!

Foto: Piksabej

 

 

Današnji automobili imaju specifične sisteme ubrizgavanja goriva koji su dizajnirani za postizanje maksimalne delotvornosti i uopšte ne dopuštaju veliku potrošnju prilikom paljenja. U suštini, rad u mestu je mnogo skuplji. Ako se zaustavljate na kratko, bolje je da ugasite automobil.

Rezervoar se puni dok je hladno

Ovaj mit se temelji na činjenici da je gorivo gušće kad je hladno, pa ga treba sipati ujutru ili kasno uveče. Ipak, temperaturne razlike je gotovo nemoguće detektovati s obzirom da je gorivo smešteno u hladnim podzemnim rezervoarima.

Zato sipajte gorivo kad hoćete i koliko hoćete. Nema uštede ako čekate jutro ili noć.

Povećan pritisak u gumama

Mnogi tvrde da je najbolje napumpati gume malo više kako biste maksimalno iskoristili svaki litar goriva. Ako su gume izduvane, to bi moglo smanjiti opštu delotvornost automobila u smislu potrošnje za 3,75 odsto.

Foto: Profimedia

 

 

S druge strane, prenaduvane gume su jednostavno opasne jer smanjuju prianjanje na tlo i kontakt sa ulicom, što sigurno vodi do nezgode. Pratite smernice proizvođača i nećete imati problema sa vožnjom i trajnošću guma, ali u osnovi ovde nema uštede na gorivu.

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".