Uzrok problema leži u parafinu koji se nalazi u dizelu, koji se pri niskim temperaturama kristalizuje, posle čega ti kristali začepljuju pore filter goriva. Što je temperatura niža, kristali postaju sve veći, a ume da se desi i da u potpunosti blokiraju protok goriva, uzrokujući nemogućnost pokretanja motora.

Moderniji dizelaši zato su opremljeni grejačima u kućištima filtera, pa se taj problem ređe događa. Kao dodatnu pomoć današnji dizelaši imaju ugrađene i senzore koji su sposobni da otkriju vodu na dnu filtera, pa se na instrument ploči upali lampica. Tada je potrebno ispustiti vodu šrafom koji se nalazi na dnu filtera. Postoji i bolje rešenje, jednostavno zamenite filter.

Foto: Profimedia

 

 

Tri bitna koraka kod sigurnog paljenja

Ako niste sigurni hoće li motor vašeg dizel automobila upaliti, pokušajte da okrenete kontaktni ključ za jedan zub, dok se ne upali lampica grejača. Tada vratite ključ na početni položaj, pa opet ponovite postupak još jednom i potom vratite ključ u početni položaj. Tek tada probajte da okrenete ključ do kraja i upalite motor.

Ako ovo ne pomogne, znači da je dizel verovatno smrznut, stoga ne forsirajte s paljenjem. To znači da se parafin već kristalizovao, a konstantnim verglanjem ćete samo oštetiti akumulator. Ako ste u mogućnosti, odgurajte automobil u zatvoreni topliji prostor.

Ako možete, ugrejte filter i sistem za ubrizgavanjem fenom za kosu, pri čemu obratite pažnju da ne rastopite plastiku ako koristite snažniji fen. Nemojte, prema ustaljenom mitu, da točite benzin u rezervoar. Tako jedino možete da oštetite sistem ubrizgavanja, pogotovo ako je reč o novijem dizelašu.

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".