Према немачкој Савезној управи за превоз моторних возила (Крафтфахрт-Бундесамт), сваке се године око два милиона немачких половних аутомобила поновно региструје у другим земљама. У неким земљама, удео увезених половних аутомобила из Немачке прелази 50 одсто.

Међутим, на немачком тржишту половних аутомобила постоји чудан парадокс: нека возила уопште нису вожена на немачким путевима.

Најпопуларнији оглашивачи у Немачкој имају милионе возила, тако да је асортиман за продају већи него било где другде на континенту. Међутим, нека возила у тим огласима могу бити из других земаља. Подаци фирме за историју возила, сугеришу да 4,3 одсто аутомобила за продају у Немачкој можда никада није видело улице Берлина, Минхена или Хамбурга, јер су дошли из других земаља. Водеће земље у којима су аутомобили први пут регистровани пре увоза у Немачку су Италија (16,6%), Француска (12,7%), САД (10,6%), Белгија (9,1%) и Румунија (5,1%).

Фото: В.Н.

 

Уместо да добију аутомобил из Немачке, купци ризикују да купе возило које је увезено из друге земље. Ако продавац скрива земљу порекла аутомобила, возило можда није у најбољем стању. Неквалитетне поправке, велика километража и скривена оштећења чести су разлози због којих продавачи покушавају да сакрију прошлост возила и продају га негде друго. Будући да државе често не размењују податке о историји аутомобила, праћење превара повезаних с прекограничним трансакцијама може бити тешко.

- 4,3 одсто аутомобила с подацима у Немачкој имало је неке податке забележене у страним земљама. Приметили смо да људи продају скупе моделе у Немачкој, али многи од њих никада нису коришћени у тој земљи. То ствара илузију да купујете добро одржаван немачки аутомобил, а заправо се увози из Италије, Француске или Румуније - објашњава Матас Бузелис, стручњак за аутомобиле у CarVertical-у.

Према Бузелису, недостатак нових аутомобила утиче на ограничен избор висококвалитетних аутомобила на тржишту половних возила. Због тога неки продавци покушавају да продају своја возила оглашавајући их у Немачкој, јер је тамо већа публика. Ако неко не може да прода свој аутомобил у Чешкој или Румунији, може то да покуша негде друго. Немачка има дугу историју привлачења купаца аутомобила из источне Европе, која датира из времена када је земље окупирао Совјетски Савез. У то време су у Русији произведена само возила лошег квалитета, којима је недостајао квалитет, удобност и поузданост. Као резултат тога, сви су желели увезене аутомобиле, а Немачка је била прво место где су их тражили.

Популаран је мит да возачи у Немачкој купују новије, боље опремљене и скупље аутомобиле и истовремено строго следе препоруке произвођача за одржавање. У стварности, ови клишеи могу навести људе да купују без прегледа порекла возила или саветовања с квалификованим механичарем.

БОНУС ВИДЕО: