Стручњаци из ове сфере аутомобилизма саставили су листу половних аутомобила који се врло тешко продају, а нажалост разлог је често субјективан.

То спадају модели аутомобила које често прати епитет "егзотични", али и који због разних техничких проблема уопште нису конкурентна роба и врло их је тешко продати.

Спорни Италијани

У ову групу марки аутомобила свакако не спадају на Ферари и Масерати, који се тешко продају из неких других, пре свега финансијских разлога, већ на егзотичније моделе из понуде Алфа Ромеа, Ланчије, па и Фиата. То нису нимало лоши аутомобили и на листи су возила која имају купца, али на њега је потребно чекати.

Примера ради, Алфина лимузина опремљена одличним 2.4 ЈТД мотором се најчешће продаје за "мале паре", али се и најчешће ради о истрошеном моделу због ког је често на лошем гласу. Штета, јер очувани би модели могли да буду знатно бољи и од далеко развиканијих крстарица. Поуздани су, удобни, богато опремљени и врло брзи. Алфа 159 је најтраженија, док ћете 166 изузетно тешко продати, чак и по цени по којој неки купују електричне тротинете.

Ланчија је ту у још горем положају. "Тxesis" је већ заборављен, "Ypsilon", мало њих вози, па се понуда своди на Либре и још старије Капе. Улети и понека Педра. Све су то ок аутомобили, али нико их неће, неке ни бесплатно. Ако погледате доступност половних делова и цене истих, ствари постају јасније.

То су једноставно модели којих је мало на тржишту половних аутомобила, мало је заинтересованих, па и на успешну продају треба чекати.

Француски луксуз

Ако изузмемо култне аутомобиле попут Цитроеновог ДС-а и ЦX-а, француске луксузне крстарице су најбољи примери аутомобилске инфлације. Цена им дословно пада на дневном нивоу, а као половни могу да прођу само уз крајње ниску цену. То не значи да су лоши, напротив. Ренаулт 25 и Шафран, Цитроен XМ, Пеугеот 605 данас уживају култни статус и цена им расте.

Фото: Зоран Јовановић Мачак

 

 

Они новији су ипак катастрофално улагање. Понуда је лоша, цена ниска, а сервиси и те како скупи. Ту најгоре пролазе Рено Вел Сатис и Цитроен Ц6, и њих се готово није могуће решити.

Угашене марке и недоступни модели

Уз речено запамтите још два правила. Прво је да можете да заборавите да ћете се модела са других тржишта лако решити. Бар оних новијих јер нико не жели модел за ког нема делова. Примера ради, америчко издање Форд Фоцуса није ништа лошије, али ће на новог власника чекати месецима.

У горој су ситуацији само они који возе моделе угашених марки. Даеwоо и касније Цхевролет нису велики проблем, али имати Ровера је већ изазов на који су ретки спремни. Сервиси су скупи и понуда је оскудна, посебно ако говоримо о понуди половних делова.

Фото: Н.Карлић

 

 

Власници Сааба могу бити нешто задовољнији. Култна марка је производила одличне аутомобиле, створене да трају, па они трају и даље. Изгледају одлично, још боље се возе, али зато сервиси постају све већи проблем. Ако планирате продају, урадите то што пре.

За крај смо оставили оригиналне моделе које су нудили велики произвођачи у време док су имали храбрости да буду оригинални.

Споменућемо неке: Јагуар X-Тајп у караванском издању, Мерцедесова Р класа и Ауди А2, који је и у данашњим оквирима изузетан аутомобил, пише Индеx.хр.

Кад се подвуче линија, све се своди на једно правило. Ако нисте љубитељ неке одређене марке и модела, а волите да мењате аутомобиле – не филозофирајте. Стопите се с масом и бирајте из излога са највећом понудом.

(Индекс.хр)

БОНУС ВИДЕО: