Заштитите се у вожњи помоћу ова три једноставна трика.

Подесите возачко седиште

Правилно држање при вожњи је јако битно. Положај возача требало би да буде у складу са сигурносним протоколом.

У хитном случају сви реагирају инстинктивно. На пример, сви гурају руке о волан пре судара, а стопала се истовремено гурају о папучице и под. Нажалост, исправљени зглобови колена и лакта могу да се озледе чак и након лаганог судара.

Фото: Профимедиа

 

Због неисправног положаја наслона седишта, возачево тело пада уназад и руке морају активно да се држе за волан јер возач седи предалеко од волана и папучица.

Проверите кочнице

Знакови квара кочница су:

  • Шкрипање при кочењу
  • Пулсирање педале кочнице
  • Аутомобил иде у страну када притиснете кочницу
  • На унутрашњој страни точка постоје трагови цурења кочионе течности
  • Немојте да чекате да се појави један од ових симптома. Требало би да пазити на стање кочионих плочица и црева вашег аутомобила. Мала пукотина у цреву може да вас остави без кочница у најгорем тренутку - на пример, испред пешачког прелаза.

Како бисте проверили раде ли кочиона цријева исправно, додирните их. Ако су чврста и пуцају при покушају савијања, потребно их је заменити. Црева треба да буду сува и без икаквих цурења.

Фото: Јутјуб принтскрин/Блиц

 

Не померајте пету са пода

Овај савет ће спречити да вам стопало склизне са папучице. Међутим, величина вашег стопала такође игра важну улогу. Што је нога мања, то је незгодније следити овај савет. Ипак, постоји метода која ће одговарати свима — пребацивање стопала између педала с пете на пету.

Када користите папучицу гаса, важно је запамтити да стопало увек стоји на пети, а када притиснете папучицу кочнице, пета можда неће досегнути под, зависно од величине стопала и удаљености између папучица.

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".