Удружење потрошача Ефектива се оштро противи увођењу бакшиша као обавезне ставке у фискалним рачунима које издају угоститељи.

- Најпре, бакшиш или напојница представља поклон којим задовољни потрошач награђује онога ко га је услужио (конобар у кафићу или ресторану). Ако је нешто поклон, онда то не може имати обавезну форму, већ је ствар избора и одраз задовољства пруженом услугом - изјавио је Дејан Гавриловић, председник Ефективе.

- Ако је нешто поклон, онда то представља избор, а право на избор је једно од основних права потрошача.

Обавезним бакшишом би се увело додатно плаћање већ плаћене услуге!

Напомиње да Закон о заштити потрошача предвиђа да потрошач плаћа услугу која му је пружена, и то сразмерно количини или вредности те услуге.

- Ценом хране и пића у угоститељском објекту (које су вишеструко веће од редовних цена у трговинама) потрошач већ плаћа добијену услугу, јер је у то урачунат и рад особља. Обавезним бакшишом би се увело додатно плаћање већ плаћене услуге.

Затим, аналогно овоме, имали смо пример банака, наводи Гавриловић, које су обраду кредита наплаћивале у процентуалном износу, па је за идентично обављен посао већу обраду плаћао клијент који је подигао већи износ кредита.

Образложење удружења угоститеља, да они увођењем обавезног бакшиша желе да задрже радну снагу увећавањем њихових примања, у најмању руку нема смисла ни логике, каже Гавриловић, и додаје да у том случају треба да се угоститељи одрекну дела свог профита, а не да то пребацују на терет потрошача!

- Тако би се и у овом случају догодило да потрошачи заправо исту, већ плаћену услугу плаћају различито, тј. зависно од висине износа рачуна, што одредбе ЗЗП не дозвољавају. Такође, чланом 90 Устава Републике Србије гарантује се заштита права потрошача. То значи да држава не сме да доноси законе који потрошача приморавају на нешто што он не жели, нарочито да плати нешто чиме није задовољан.

Образложење удружења угоститеља, да они на овај начин заправо желе да задрже радну снагу увећавањем њихових примања, у најмању руку нема смисла ни логике, наглашава Гавриловић.

Он истиче да у том случају треба да се угоститељи одрекну дела свог профита, а не да то пребацују на терет потрошача, који у угоститељски објекат не долазе због задовољења потреба запослених, већ својих личних.

- Не противимо се опцији да бакшиш буде део фискалног рачуна као одраз добровољности потрошача.

 

БОНУС: НАЈАКТУЕЛНИЈИ ВИДЕО СНИМЦИ

(Курир)

 

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".