Возачи који поседују дизел аутомобиле и буду их рециклирали оствариће услов за добијање субвенције за куповину аутомобила који су еуро 6 норме и издувних гасова, саопштио је директор Агенције за безбедност саобраћаја Бранко Стаматовић.

Како се наводи у "Програму заштите ваздуха", подстицаји за набавку еколошки чистијих возила износиће 2.100 евра за куповину путничког аутомобила, 2.500 евра за куповину лаких теретних возила и 2.900 евра за куповину аутобуса.

То су износи који су предвиђени програмом а грађанима је најинтересантнији износи предвиђен за куповину путничких аутомобила. Агенција се тренутно бави тиме како све то повезати, како електронски убрзати процедуру за грађане када дође до реализације ових мера.

- Циљ је да се смањи загађење склањањем са улица управо оних аутомобила који највише загађују, због тога је идеја да се ти аутомобили рециклирају, а субвенција искористи за куповину другог половног аутомобила. Значи, мера није за куповину само нових аутомобила, главни услов је да се купи аутомобил еуро 6 норми - објаснио је Стаматовић.

Агенција за безбедност саобраћаја ће спроводити ову процедуру а Министарство грађевине, саобраћаја и инфраструктуре ће обезбедити средства.

- Све се ради у сарадњи са Министарством за саобраћај и Министарством за заштиту животне средине. Реализација овог програма се очекује почетком 2024. године и предвиђено је да се реализује у више година - рекао је Стаматовић.

Просечна старост аутомобила 17,4 године

Од половњака у Србију се највише увозе дизелаши. Тако је и 2020. и 2021. године увезено по више од 100.000 дизел возила, а у прошлој години више од 80.000.

- Само током прошле године је увезено 165.000 аутомобила у Србију, а просечна старост аутомобила који се возе је око 17,4 године, и то је оно што треба да решавамо. Желимо да на улицама буду млађи и технички исправни аутомобили. На првом месту је безбедност свих учесника у саобраћају - истакао је Стаматовић.

У првом циклусу требало би да се занови око 140.000 аутомобила а толико аутомобила би требало да буде и рециклирано.

Србија је једина држава у региону у којој је и даље дозвољен увоз аутомобила који испуњавају Еуро 3 норму, док је у осталим земљама еколошка норма Еуро 5 мотор.

- Програмом је предвиђено да се од 2024. године стандард подигне прво на еуро 5 норму, а потом и на еуро 6 - рекао је за РТС директора Агенције за безбедност саобраћаја Бранко Стаматовић.

(РТС)

БОНУС: НАЈАКТУЕЛНИЈИ ВИДЕО СНИМЦИ

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".