Власник ове машине је био Божа Радуловић, син београдског трговца Војина Радуловића. Завршио је школу у швајцарској, али и Војну академију са чином потпоручника. Посао његове породице њега није занимао, али је волео да троши стечени новац.

Нова играчка Радуловића га је коштала 17 хиљада круна, док је добра чиновничка плата у то време износила тек хиљаду круна. Могао је за тај новац да подигне велику кућу у граду.

Од пропратне опреме, Неселсдорфер тип Б је дошао у Србију са инструктором који је власника обучавао да вози, али и поправља овај аутомобил. Радуловић није желео да учи, па је свог пријатеља замолио да му буде возач.

 

 

Ауто је кренуо уз Немањину улицу, а потом скренуо у Улицу Кнеза Милоша ка Топчидеру. Први пут су грађани Београда гледали како је кочија ишла без коња, а уз то и испуштала велику буку. Називали су машину ''сокоћалом'' и ''аждајом''.

Први проблеми су били са бензином. Како нису постојале пумпе, бензин се набављао искључиво у апотекама у малим количинама и био је изузетно скуп. Уследили су још већи проблеми. Три године након ове скупе инвестиције, Радуловић је банкротирао. Постоји анегдота из тог времена, када је аутомобил стао код Лондона, пришао је један од присутних и рекао:

- Помозите несрећном Божи да помери своју једину непокретну имовину.

Фото: Википедија

 

Његов шофер је био успешан управо у тој професији. Он је био и лични шофер краља Петра Првог, а овај историјски аутомобил је мењао власник, дошавши до Скопља, где му се сваки траг губи.

 

БОНУС: НАЈАКТУЕЛНИЈИ ВИДЕО СНИМЦИ

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".