У саопштењу се напомиње да дубина газећег слоја, односно шаре на гумама мора бити минимум четири милиметра, али да се препоручује да замене гуме и пре него што до тога дође.


Пнеуматике старије од пет година потребно је детаљно контролисати једном годишње, док се пнеуматици који имају ознаку "М+С" сматрају зимским пнеуматицима и могу се користити у наведеном периоду.

Разлика између летњих и зимских пнеуматика је значајна због њиховог састава, наводи се и додаје да су летње гуме отпорније на високим температурама, док су зимске од материјала који је отпорнији на ниским температурама.

На температури испод седам степени летње гуме губе своју најважнију карактеристику - добро приањање и њихов зауставни пут приликом кочења је и до два пута дужи од уобичајеног трага који остављају зимски пнеуматици.

Разлика између летњих и зимских пнеуматика је и у дубини шаре, подсећа се у саопштењу и напомиње да су зимске гуме боље за употребу чак и када су коловози суви, ако су температуре ниже од седам степени, као и да је конструкција металног "костура" зимских гума тврђа и отпорнија на механичке ударе.

Колика је "улога" одговарајућих пнеуматика у безбедности саобраћаја говори и податак да око четири лица погине и 80 буде повређено сваког месеца услед клизавог коловоза због временских прилика, у зимском периоду године, наводи се у саопштењу.

Подсећа се да је, према Закону о безбедности саобраћаја на путевима, возач дужан да у саобраћају на путу поседује зимску опрему и користи на прописан начин, те да је у супротном предвиђена новчана казна.

Агенција за безбедност саобраћаја апелује на возаче да прилагоде вожњу условима на путу, поштују саобраћајне прописе, држе одговарајуће одстојање и буду опрезни током вожње.

БОНУС ВИДЕО:

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".