Мада се овакав сценарио многима чини невероватним, дешава се чешће него што бисте то помислили. У Великој Британији, примера ради, ова грешка се дешава по статистици сваких десет минута (по подацима Краљевског аутомобилског клуба). Шта радити ако до овога дође?

Да бисте минимизовали потенцијалну штету по мотор, важно је да га не стартујете. Ако сте приметили грешку пре стартовања мотора, онда имате среће. Наравно, дан вам је свакако упропашћен, али ће погонски агрегат и горивни систем бити у реду.

Прва ствар коју треба да урадите је да обавестите особље на бензинској станици о направљеној грешци. Они ће помоћи да се возило склони у страну. Ако сте рецимо претплатник АМСС-а, ето прилике да искористите „бесплатан превоз“.

Фото: Н.Скендерија

 

У сваком случају, резервоар горива мора бити у потпуности испражњен, а то је посао који не можете обавити самостално.

С друге стране, ако сте сипали погрешно гориво а то нисте приметили, те сте "кренули на пут", аутомобил ће вас веома брзо "обавестити" о томе испуштајући најпре чудне звуке, а затим ће и стати.

Обим штете на мотору и систему довода и убризгавања горива зависи од типа возила и горива које иначе користи.

Сипање дизела у бензински аутомобил није тако страшно као обрнут случај, јер он мора бити сабијен пре паљења. Уколико и успе да крене, "бензинац" ће се у овом случају врло брзо зауставити, посебно ако је пре сипања у резервоару било веома мало горива.

Фото: Д. Дозет

 

У случају да сте сипали бензин у дизелаш и стартовали мотор, велике су шансе да ће комплексна пумпа високог притиска прва отказати, а затим и бризгаљке.

Дизел, поред тога што је гориво, понаша се као лубрикант, обезбеђујући углађен пролазак кроз довод, пумпу и бризгаљке, док „разређивачки“ атрибути бензина у потпуности елиминишу ову карактеристику, спирају фини филм који је произвела нафта и доводе до штете.

Главни проблем је што су наведене компоненте веома скупе у поређењу с оним које користе бензински мотори, а читав систем мора да се растави и темељно испита.

Како да избегнете овако озбиљну грешку? Очигледан одговор је да треба обраћати пажњу и увек два пута проверити које гориво сипате у резервоар пре него што "повучете обарач".

Дакле, увек два пута проверите које гориво сипате или препустите посао особљу станице, посебно уколико поседујете аутомобил погоњен дизел мотором.

(Вреле гуме)

БОНУС ВИДЕО:

 

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".