Рођена као Елда Фури 1890. у Пенсилванији, као једно од деветоро деце у породици квекера, Хеда Хопер је побегла од куће са 18 година када су родитељи одбили да подрже њену амбицију да игра у позоришту. 

Елда је дебитовала на Бродвеју 1909. Године 1913. глумила је заједно са тадашњом звездом матинеа ДеВолфом Хопером, за кога се убрзо након тога удала. Она је била његова пета жена, а брак није потрајао ни деценију. Имали су једног сина, Вилијама ДеВолфа Хопера млађег, који ће касније такође постати глумац. Након развода више се није удавала.

Појавила се у више од 100 филмова

Променила је име у Хеда 1919. године. У наредне три деценије појавила се у више од 100 филмова, често глумећи жене из високог друштва. 

Глумица по уговору у ери када су звезде плаћале сопствене костиме, Хеда је била позната по екстраваганцији. Кажу да је једном потрошила плату од 5.000 долара на костиме за једну од својих најранијих улога на екрану. Рола је била потпуно безначајна, али је Хеда због одеће привукла више пажње од главне глумице.

Овај потез је био срачунат да о њој почне да се прича. И - успео је! 

- Продуценти који нису знали ни како се зовем почели су да говоре: “Доведите ону што је играла богаташицу у “Virtuous Wives”. Она ће ово обући - написала је Хеда у својим мемоарима “From Under My Hat.

“Није имала стила, била је ексцентрична!”

До средине ‘30-их, Хедина каријера на филму је пропала, али јој је анахрони осећај за стил донео посао модног коментатора на радију. Тражећи нови извор прихода, почела је да пише трач-колумну 1937. године.

Када је колумна Хеде Хопер “Холивуд” дебитовала у Лос Анђелес Тајмсу, 4. фебруара 1938, њена популарност је нагло порасла. 

Према наводима из њене биографије, у наредном периоду колумна коју је писала се штампала у 30 националних дневних листова, 3.000 новина из малих градова и 2.000 недељника, а то је практично зналио да је Херина читалачка публика нарасла на милионе, надмашивши било коју другу трач-колумну тог времена.

Фото: Википедија

 

Хеда Хопер је знала како да се допадне холивудској елити оног времена. Облачила се у ексцентричне костиме да би се дружила са богатима и славнима. Наводно је куповала 150 шешира годишње.

- Китњастост је била њен трик! Није имала стила, била је ексцентрична. Њена гардероба ју је учинила допадљивијом и мање претећом, а њом као да је поручивала: Види, ја сам твоја ексцентрична тетка - рекао је костимограф Данијел Орланди за Њујорк Тајмс 2015.

Њен препознатљив стил био је фасада иза које се скривала, обмана која јој је омогућила да се приближи људима о којима је писала. То ју је претворило у бренд!

Жена без длаке на језику

Хеда Хопер је била вредна, такмичарски настројена и оштра. Није се плашила да употреби своју отровну оловку и крене на неке од најомиљенијих холивудских звезда.

Прва је обиавила причу о дугогодишњој афери Кетрин Хепбурн и Спенсера Трејсија, што је разбеснело глумицу. Тако је жестоко критиковала везе Чарлија Чаплина са млађим женама да је управо њено писање допринело да се славном комичару ускрати поновни улазак у САД. 

Једна од “жртви” била је и глумица Ингрид Бергман. Хопер је током ‘40-их подржавала Бергманову у својим колумнама залажући се за то да управо она добије главне улоге у “Звонима Свете Марије” и “Јованки Орлеанки”. Зато је била нарочито бесна када јој је глумица прећутала да је трудна и да има аферу са ожењеним режисером Робертом Роселинијем. Ингрид је порицала трудноћу, а Хеда јој је поверовала. Међутим, глумица је заиста била трудна, а вест је процурила до Хоперове највеће ривалке Луеле Парсонс, која је прва објавила вест. У потрази за осветом, Хопер је покренула ПР кампању осуђујући Бергманову да је ванбрачно трудна и да носи дете ожењеног човека.

Фото: Википедија

 

Хопер је била једна од покретачких снага за стварање тзв. “холивудске црне листе” користећи својих 35 милиона читалаца да уништи каријере оних у индустрији забаве за које је сумњала да су комунисти, да имају комунистичке симпатије, да су хомосексуалци или да воде раскалашене животе. Била је водећи члан  Филмског савеза за очување америчких идеала, основаног 1944. године и посвећеног искорењивању осумњичених комуниста у Холивуду. 

Себе је сматрала чуваром моралних стандарда у Холивуду и хвалила се да треба само да упери прстом на продуцента и он би одмах прекинуо прељубничку везу. 

Све ово донело јој је велико богатство. Купила је кућу на Холивуд Хилсу и назвала је “Кућа коју је саградио страх”.

Била је активна практично до последњег дана пишући и по шест дневних колумни и неколико недељних. Умрла је од упале плућа 1966. када јој је било 80 година. Њено богатство тада је процењено на око пола милиона што је данашња вредност од преко 4 и по милиона долара.

(Историјски забавник)

 

БОНУС ВИДЕО:

 

 

 

 

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".