Узрок проблема лежи у парафину који се налази у дизелу, који се при ниским температурама кристализује, после чега ти кристали зачепљују поре филтер горива. Што је температура нижа, кристали постају све већи, а уме да се деси и да у потпуности блокирају проток горива, узрокујући немогућност покретања мотора.

Модернији дизелаши зато су опремљени грејачима у кућиштима филтера, па се тај проблем ређе догађа. Као додатну помоћ данашњи дизелаши имају уграђене и сензоре који су способни да открију воду на дну филтера, па се на инструмент плочи упали лампица. Тада је потребно испустити воду шрафом који се налази на дну филтера. Постоји и боље решење, једноставно замените филтер.

Фото: Профимедиа

 

 

Три битна корака код сигурног паљења

Ако нисте сигурни хоће ли мотор вашег дизел аутомобила упалити, покушајте да окренете контактни кључ за један зуб, док се не упали лампица грејача. Тада вратите кључ на почетни положај, па опет поновите поступак још једном и потом вратите кључ у почетни положај. Тек тада пробајте да окренете кључ до краја и упалите мотор.

Ако ово не помогне, значи да је дизел вероватно смрзнут, стога не форсирајте с паљењем. То значи да се парафин већ кристализовао, а константним верглањем ћете само оштетити акумулатор. Ако сте у могућности, одгурајте аутомобил у затворени топлији простор.

Ако можете, угрејте филтер и систем за убризгавањем феном за косу, при чему обратите пажњу да не растопите пластику ако користите снажнији фен. Немојте, према устаљеном миту, да точите бензин у резервоар. Тако једино можете да оштетите систем убризгавања, поготово ако је реч о новијем дизелашу.

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".